Quiche - emlékezet frissítés

Még a blogos pályafutásom elején készítettem Qiche-t. A fotóra nem vagyok túl büszke, így újra játszik ez a téma. (Most meg alig maradt a végén a kattintásra, mire észbe kaptam, majdnem elfogyott.)Valahogy feledésbe merült ez a recept a konyhámon, pedig roppant egyszerű vendégváró. Bőgő gyerekkel a kezemben is tudok ezzel vendéget várni.
Tudom, hogy nem kellett volna. Na, de a lelkemnek már hiányzik a konyha.
(Nem árulom el nektek, hogy mit eszünk ebédre és honnan, mert sajnos bébike sír. Nem keveset, konyha pedig pihen.) Aztán lopva kockázok, vállamon  a nehezékkel keverek és ordítás ütemére kiveszem a sütőből... na dehát ettől kerek a világ és a tortaforma is!
A recept Good Foodból van. Elhúztam a számat az egy órás hagyma konfitáláson, egyébként pont ez a része ment a legjobban: 1 óráig valamit lassú tűzön hagyni.
Szalonna helyett az asszonytársaságot nem kimondott kívánságát teljesítve sonka került bele.
A tésztája sokkal egyszerűbb, mint a korábbi verzió.

Hozzávalók:
a tésztához
30 dkg liszt
24 dkg hideg vaj felkockázva
2-3 ek. jeges víz
csipet só

1. A hozzávalókat összekeverjük, nem baj, ha a vaj darabokban marad benne, ettől lesz, laza, buborékos a tészta. Tegyük a hűtőbe egy órára, vagy többre.
A tésztát nyújtsuk ki, tegyük a formába. A recept még ajánlja, hogy tegyük vissza még egy fél órára, majd süssük elő 15 percet.

Töltelék:
2,5 dl tejszín
2.5 dl tej
3 nagy tojás
3 nagy hagyma
8-10 dkg vaj
40-50 dkg kolozsvári szalonna, én sonkát tettem bele
2-3 ek. reszelt sajtőrölt fehér bors, szerecsendió, só, ha van kevés kakukkfű

2. A vajat forrósítsuk fel, dobjuk bele a felszeletelt hagymát, lassú tűzön 1 órán át konfitáljuk, míg omlós és édes nem lesz.
3. A sonkát pároljuk puhára (erre is egy órát írt a recept, én ezt kihagytam)
4. A tejszínt, a tejet, a tojásokat, a fehér borsot és egy csipetnyi frissen reszelt szerecsendiót turmixoljunk habosra.
5. A hagymát és a szalonnát tegyük a tésztára, szórjuk meg sajttal, kakukkfűvel, és töltsük meg a turmixolt keverékkel.
6. Süssük kb. 1,5 órát!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések