Tejfölös szójapörkölt krumplipürével

Persze egy sima pörkölttel nem vagiznék és most nem is mennék bele a szója szélsőséges nézeteinek taglalásába. Félévente kell ilyet is enni és szerintem nagyon jól sikerült. (Pont evés közben vetem le a gondolatokat.)
Nagyon jó, hogy nem zsíros, ezért megengedhettem magamnak, hogy tejföllel készítsem.


Hozzávalók:
1 nagy fej hagyma
1 tejföl, 1 natúr joghurt, tej
1 zacskó szójakocka
Krumpli, vaj
Piros paprika, só, bors, 1 evőkanál étkezési keményítő, 2 kanál liszt

Nem a profik kedvéért, de leírom, hogy hogyan kell készíteni. Ezzel a bejegyzéssel inkább ötletet akarok adni a mitisegyünkma-hoz és bátorságot a nem megszokott dolgok elkészítéséhez. Megjegyzem, hogy ez nem csirkepaprikás!
Fél nappal előbb beáztatod a szóját vegetás, vagy sós vízben, meg kell szívnia magát, mert különben rágós lesz.
Aztán hagyma megpirít, léből kimered a szóját ráönt a hagymára, kicsit pirít, de nagyon nem tudod, mert levet enged, paprikával jól meghinted felöntöd a szója levével (nem mindet), aztán öntesz hozzá tejet, sózod (vigyázz már egy kicsit sós a lé), borsozod. Fél óráig főzöd, aztán behabarod a tejfölös joghurtos liszttel. (nagy edénybe csomómentesen összekevered a tejfölt, lisztet, joghurtot, lekapcsolod a lobogó pörköltet, rámersz a pörkölt levéből a tejfölös cuccra, elkevered, ráöntöd a felét a pörköltre, megint kimersz egy merőkanállal a tejfölre, összekever és végül beleöntöd. Erre azért van szükség, mert a tejföl-liszt megcsomósodik ha forró lébe öntöd, így pedig folyamatosan hűtöd.), aztán egy kanál keményítőt elkeversz 5 korty vízben felöntöd, még 5 percet rotyogtatod.
Én krumpli pürével tálaltam, de számomra tarhonyával, vagy rizzsel lenne igazi, de a köret sorba most nem illik nekem az ismétlődés.
Be is fejeztem az ebéded, nagyon finom volt!
Árak:
1 tejföl, 1 natúr joghurt, tej: 200 Ft
1 zacskó szójakocka: 400 Ft
Krumpli: 200 Ft
Egyebek: 200 Ft
Összesen: 1000 Ft, 250 Ft/adag

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések